Miten perustelet markkinointiautomaation hankinnan? 

1. Vertaa toimintaasi kansainvälisiin verkkokauppoihin.

Suomalainen verkkokauppias haluaa toimia tehokkaammin kuin kilpailijat. Moni kansainvälinen verkkokauppa käyttää markkinointiautomaatiota. 
Ohje: Kerää informaatiota, referenssitarinoita kansainvälisistä brändeistä, jotka hyödyntävät markkinointiautomaatiota toiminnassa. 

2. Paranna juoksua. 

Ohje: Listaa markkinointitoimenpiteesi, vertaa aktiviteetteja kansainvälisiin verkkokauppoihin. Analysoi onko verkkokauppasi markkinointi yhtä tehokasta kuin markkinointiautomaation avulla saavutettavat hyödyt esim. lähetätkö massasähköposteja, kun pitäisi kohdistaa tarjous paremmin asiakkaan tarpeisiin. Hylkääkö moni vierailija ostoskorin? 

3. Investointi, joka maksaa itsensä takaisin.  

Verkkokauppias ei halua investoida sellaiseen mistä ei saa rahojaan takaisin. 
Ohje: Kerää referenssiasiakas tietoa markkinointiautomaatio investoinnin järkevyydestä ja mahdollisista takaisinmaksun tuloksista alan sovellus toimittajilta. Mm. urheiluvälinevalmistaja New Balance paransi yli 200% sähköpostien avauksien ja linkkien klikkausten määrää. Myynti kasvoi heti. 

4.Työkalu asiakaskokemuksen uudistamiseen.

Muistijäljen ja vaivattoman kokemuksen luominen on ensiarvoisen tärkeätä, jotta verkkokauppias pystyy rakentamaan pitkäaikaisen asiakassuhteen. Verkkokaupan on toimittava häiriöttä mobiilisti ja kiinteässä verkossa optimoituen matkapuhelimeen, tablettiin ja työasemalle. Markkinointiautomaatio sovelluksella viestitään monikanavaisesti eri käyttöjärjestelmissä ja laitteissa.

5. Verkkokaupan tavoitteeksi kannattava kasvu, tuottavuus ja kilpailukyky.

Markkinointiautomaation hankinta ja käyttö vaikuttaa positiivisesti liiketoiminnan tuloksiin kuten:

a) Pidetään parempaa huolta olemassaolevista asiakkaista ja hankitaan uusia.
Verkkokauppias työskentelee tehokkaammin ja saa aikaan tuloksia vähemmillä resursseilla.
Jatkuvasti lisätyötä ja toistoa aiheuttavat ja manuaaliset työtehtävät automatisoidaan. Henkilöstölle jää aikaa tehdä enemmän muuta myynti-, markkinointi ja asiakaspalvelutöitä. Verkkokaupan toiminta tehostuu ja kannattavuus paranee. 

b) Verkkokauppiaan suunnittelu perustuu dataan, ei intuitioon. 
Markkinointiautomaatio sovellus analysoi nettivierailun ja asiakkaan ostokokemuksen. Ei tuhlata aikaa ja rahaa, ”ammuta sahatulla haulikolla”. 

Markkinointiautomaatioon merkitys verkkokaupalle

Verkkokauppiaan on erotuttava joka päivä pitääkseen asiakkaat tyytyväisenä. On konvertoitava hylätty ostoskori toteutuneeksi kaupaksi ja tavoitettava ostaja eri viestintäkanavien kautta. Markkinointiautomaatio on kriittinen sovellus verkkokauppiaalle, jolla, saadaan vaativat asiakkaat tyytyväisiksi. Kannattavuus paranee ja ostot lähtevät kasvun uralle ilman lisätyötä ja säästetään henkilöresursseissa. 

Markkinointiautomaation hankinta on riskitöntä. 

TUTUSTU JA TESTAA VERKKOKAUPAN AUTOMAATIOTOIMITTAJA