Euroopan suosituin markkinointiautomaatio-järjestelmä

SALESmanago on Euroopassa suosituin markkinointiautomaatiojärjestelmä. Suomeen SALESmanago on merkittävämmin rantautunut vasta syyskuussa 2020. Tässä joitakin SALESmanagon referenssi-caseja:

Tefal hyödyntää SALESmanagon markkinointiautomaatiota
Harley Davidson hyödyntää SALESmanagon markkinointiautomaatiota
Wurth käyttää SALESmanago markkinointiautomaatiojärjestelmää
Mitsubishi Motors hyödyntää SALESmanagon markkinointiautomaatiota

Freeshop

Verkkokaupankäynti yritys  Freeshop lisäsi asiakassitoutuneisuutta, se pystyi kasvattamaan SALESManagon avulla nähneiden klikkausmääriä 371% ja tehtyjen kauppojen määrää 185%. Freeshop on italialainen ja nopeasti kasvava kulutus- ja kodinkone-elektroniikan internet ja online -kauppa. Freelinen sivuilla on yli 10 000 tuotetta kuten kodinkoneita, viihde-elektronikkaa, älypuhelimia ja valokuvaustarvikkeita. Saksan johtava laadunmittauslaitos on rankannut Freeshopin yhdeksi johtavaksi yleiseksi online verkkokaupaksi laadussa ja kannattavuudessa. Freeshopin missio on tarjota parasta mahdollista asiakaspalvelua, sijoittaa asiakas keskeiseksi menestystekijäksi ennen kaupantekoa, ostamisen aikana ja sen jälkeen. 

"Käytämme SALESManagoa tuottaaksemme asiakkaillemme arvoa mm. sähköpostilähetyksien tuottamisessa ja lähettämisessä. Nopeasti reagoiva alusta on siihen tehtävään tärkeä ja se on hyvin rakennettu. Määrittelemme ja seuraamme SALESManago Työnkulku- toiminnon avulla eri työvaiheet. Seuraamme verkkokaupan asiakaskäyttäymistä ja toteutamme sen avulla kaupat. SALESManago seuraa asiakaskäyttäytymistä verkkosivuillamme. Sen avulla voimme kehittää sivustomme erittäin toimivaksi ja markkinoida tuotteitamme, se ohjaa ja auttaa asiakasta sivuvierailun aikana. SALESManago markkinointiautomaatioalusta tuottaa merkittävän määrän liikevaihtoa yrityksellemme."

Yves Rocher

Yves Rocher lisäsi sähköpostikampanjoinnin tehoa 1200% personoiduilla ja oikea-aikaisilla, dynaamisilla tarjouksilla. Liidien määrää kasvatettiin merkittävästi nettisivuilla esiintyvien tuoteryhmien osalta kohdistetuilla ja personoiduilla tarjouksilla. SALESManago markkinointiautomaation avulla saavutettiin lisämyynti online myynnissä, virtaviivaistettiin uusasiakashankinta ja differoitiin tarjoukset asiakkaiden ostohistorian pohjalta. SALESManagon avulla kasvatettiin liidien hankintamääriä verkkosivujen vierailijoiden ja asiakasostokäyttäymisen pohjalta. Työkalun kautta kohdistettiin sähköpostitarjouksia, toteutettiin sähköpostien personointia ja nettisivutarjouksien personointia asiakkaille sekä rakennettiin Yves Rocher brändin tunnettuutta että pitkäikäisiä asiakassuhteita kustannustehokkaasti.

10 asiakastarinaa menestyksestä

Lataa englanninkielinen pdf, jossa on 10 menestyksekästä SALESmanagon asiakastarinaa
Pierre Cardin hyödyntää SALESmanagon markkinointiautomaatiota
Natura hyödyntää SALESmanagon markkinointiautomaatiota
Krups hyödyntää SALESmanagon markkinointiautomaatiota
Tele2 käyttää SALESmanago markkinointiautomaatiojärjestelmää

IsuZu Motor

Isuzu Motor tehosti liiden hankintaprosessia ja lisäsi myyntiä yli 17% automaattisten ja personoitujen myyntiputkien avulla yrityksen myyntitoiminnoissa. Haasteet: toteuttaa mainoskampanjoita ja tarve saada niillä aikaan parempi konversiot eli saavuttaa aikasempia parempia tuloksia sivuliikenteestä. Vain pieni osa kävijöistä jätti omia tietojaan nettisivuille – siksi ei ollut myyjien mahdollisuutta kontaktoida ja markkinoinnin toteuttaa markkinointiviestintää kohdistetusti. Yrityksellä oli tarve saada työkalu, jonka avulla voitaisiin informoida myyntiyksikköä potentiaalisen asiakkaan mahdollisesta kiinnostuksesta, tiedusteluista ja välittää liidejä, myyntijohtolankoja myyjien käyttöön. Oli tärkeätä vakuuttaa tuotteen ja palvelun hankinnan tehnyt asiakas siitä, että hän oli tehnyt oikean valinnan, jotta hän ostaisi jatkossa uudelleen myös yrityksen muita tuotteita, ja brändi säilyisi hyvin mielessä. Isuzu Benelux SA Polska on virallinen jälleenmyyjä, joka on johtava moottoriteknologioiden ja diesel koneiden valmistaja trukkeihin, kuljetus- ja linja-autoihin.
 

Miksi SALESmanago:

"Laadukkaan markinointiautomaation järjestelmän implementointi on järkevää silloin kun kaikki yksittäiset toiminnot on yhdessä ja samassa paikassa. Totesimme, että SALESManagon avulla pystymme integroimaan markkinointimme yhteen. Yhdistämme yhdistämme sivuliikennöinnin, liidien kvalifioinnin ja asiakastietokannan segmentoinnin, ts. kaikki viestit jotka lähetämme on personoitu niin pitkälle kuin mahdollista. Käytämme uutiskirjeissä kontaktilomakkeita, yksittäiselle henkilölle personoimme sähköpostit, hyödynnämme kehittyneen automaation mahdollistamat toiminnot ja kolmannen osapuolen integraation... ja paljon muuta. Kaikessa edellisessä on yksi tavoite: korkeampi taso liidien hankinnassa ja parempi konversio. Olemme onnistumeet hyvin tavoitteissamme".

Rainbow

Rainbow on kasvattanut liidien hankintamäärää verkkosivuillaan yli 45% personoitujen kontaktilomakkeiden avulla, konversio eli tulostavoite kasvoi sähköpostimarkkinoinnissa 400% aikaisemmasta. Rainbow on johtava matkojen järjestäjä Keski-Euroopassa, kuukausikävijämäärä on ollut sivuilla n. miljoona. Yritys käytti aikaisemmin massalähetyksiä uutiskirjeissään, bannereita uudelleen markkinoinnissa ja perinteisiä kontaktilomakkeita, mutta yritys tarvitsi uusia ja tehokkaampia työkaluja muuttaakseen suuntaa asiakaskäyttäytymisen pohjalta.

AIF asianajotoimisto

AIF asianajotoimisto julkisti laskeutumissivut ja opastavat ohjelmasisällöt, joiden avulla parannettiin kommunikaatiota asiakkaiden kanssa. Personoinnin avulla palautemäärä kasvoi yli 20% sähköpostitse ja puhelimitse. Tavoite oli saada tuntemattomat verkkokävijät potentiaalisiksi asiakkaiksi, parantaa liidien laatua, opastaa vierailijoita ymmärtämään enemmän asiantuntijapalveluiden ratkaisuista yhteydenottoa ja tehokkaampaa asiakashallintaa varten. AIF asianajotoimitsto kasvatti nettisivujensa kävijämäärää. Automaatio helpotti segmentoimaan asiakkaat jo varhaisessa vaiheessa heidän tarpeidensa ja kiinnostuksensa pohjalta. Kontaktit lähetettiin asintuntijoille, jotka ottivat yhteyttä asiakkaisiin ja aloittivat neuvottelut heidän kanssa. SALESmanagon avulla kehitettiin myyntisuppilo, johon luottiin liidin automaattinen jalostamis- ja asiakashallintaprosessi sekä niiden avulla pystyttiin tarjoamaan kokonaisvaltaista palvelua että voitiin allakoida sisäiset työresurssit paremmin. Nettisivujen kävijämäärä kasvoi. Myöhemmin mainokset kohdistettiin niihin kävijöihin, jotka lähtivät sivuilta pois ilman että klikkasivat dynaamista nettibanneriä, jonka avulla pystyttiin räätälöimään sivukävijäkohtainen tarjous. 

“Kun henkilö on kiinnostunut ratkaisemaan ongelmaansa, pyrimme tarjoamaan siihen hyödyllistä informaatiota välittömästi sähköpostitse. Näin kasvatamme luottamusta ja brändiämme ratkaisijana asiakkaiden silmissä. Kontaktoimme suoraan asiakkaiden suuntaan ja tunnistavat hyvin meidät. Kiitos SALESmanagon pystymme automatisoimaan suuren osan koko prosessista. Kun ymmärsimme sen käytöstä enemmän, tulokset paranivat koska meillä oli mahdollisuus segmentoida asiakkaat oikein ja luoda uusi myyntisuppilo sekä toimia tehokkaasti asiakaskäyttäymisen pohjalta, jonka havaitsimme analytiikasta. Näin pystymme lähettämään enemmän personoituja, asiakkaiden kiinnostuksen mukaisia sähköposteja”

Jalkapalloseura AIK

Miten ruotsalainen jalkapalloseura AIK saavutti 100 000 EUR myyntituloksen käyttessään SALESManago markkinointiautomaatio ratkaisua? Seuran strategiana oli lisätä kannattajien sitoutumista digitaalisella kampanjalla. Lyhyen sovellusimplementoinnin jälkeen käynnistettiin 2 kampanjaa. Ensimmäinen markkinointiautomaatio toi 79%:n asiakaslisäyksen AIK:n käyttäjien maksamalla videokanavalle. Toisessa kampanjasssa tarjottiin henkiökohtaisella ja personoidulla tarjouksella kannattajavaatteita ja -tarvikkeita, joita oli ollut vaikea saada kaupaksi aikaisemmin. Kampanja tuotti parhaan kampanjatuloksen, jota on koskaan tehty seuran historiassa. Kolmannessa kampanjassa tavoite oli myydä kausikortteja niille kannattajille, jotka olivat aikaisemmin hankkineet itselleen jalkapalloseuran 2018 kausikortin, mutta eivät olleet vielä hankineet 2019 kausikorttia käyttöön. AIK:n asiakasrekisterissä on satoja tuhansia kontakteja ja kohdistus tehtiin 2:lle prosentille (%)  henkilöille asiakaskannasta. Kolmas kampanja oli myös suuri menestys AIK:lle.

 
 

Ota yhteyttä!

Haluatko SALESmanagon 2 kk:n Takuukäytön sitoumuksetta ja maksutta?
Onko sinulla kysyttävää?
SOITA HETI
Soita heti